maandag 11 september 2006

9/11

Vandaag 9/11, een mens kan er niet omheen hé.
't Eerste wat ik vandaag hoorde was "gelukkige verjaardag".
Dank aan allen die via telefoon, mail, sms, kaartjes en weet-ik-veel m'n verjaardag niet vergaten.

Om 8 uur deze morgen hoorde ik journalist Bert De Vroey vanuit NYC spreken over de nieuwe Freedom Tower, die op de WTC-site komt.
Bert wist te vertellen dat de toren 1776 voet hoog wordt, 514 meter.
Euh, mijnheer De Vroey, de 1776 foot is symbolisch en verwijst naar het jaar waarin Amerika onafhankelijk werd. (die info weet ik van Gino sinds m'n laatste bezoek.)

Op 'het net' vond ik nog volgend weetje ivm. de Freedom Tower:
De Freedom Tower wordt daarmee ook het hoogste gebouw van de wereld. Het gebouw, dat uitgerust zal worden met de nieuwste snufjes op het gebied van veiligheid, zou een uitroepteken zijn dat eraan herinnert dat vrijheid altijd overwint op terrorisme.

Tot daar 9/11 alhoewel, deze middag naar Het Journaal gekeken, maar enkel naar het nieuws ivm. 9/11. Daardoor niet gezien of het Marathon-project nu voorgesteld is?!
Vermoedelijk wél, daar de info op de Canvas-site aangepast is.
De ateleten staan er met foto en info op, héél leuk; én Geertgitaar is terug aan het bloggen!
Dat wordt fun!

Natuurlijk stond er ook training op het programma:
Ik heb een marathon gelopen!!
Her en der kreeg ik van ervaren marathonlopers de raad dat het beter is 42 km. te lopen verdeeld over 2 dagen, dan bv. één keer 35 km.
Ik wil zeker nog eens over de kaap van de 30 km. gaan, maar 't zal er dus niet vér over zijn.
Dus, verdeeld over 2 dagen een marathon.
Gisteren 19,3 km., vandaag 23 km., samen 42,3 km. dus.
En 't ging wreed goed! Telkens onder een stralende zon vertrokken, vandaag speelde me dat wel parten ivm. drinken.
Gisteren dus 19,3 k. aan een gemiddelde hartslag van 152.
Een goede inspanning, maar niet in het rood, 11 km./u. gemiddeld en 1u46' gelopen.
Vandaag was de hartslag 154 gemiddeld en de snelheid 11,1 km./u., tijd: 02u05'.
Tevreden dus!
Deze middag wel met ijs op m'n rechtervoet gezeten, daar ik m'n pees voelde.
Niet erg, maar toch voorzichtig zijn!

Laat de marathon maar komen, nog 54 dagen.




5 opmerkingen:

  1. U klinkt optimistisch, dat is de juiste spirit. Met deze ingesteldheid kan het niet verkeerd lopen. Volgend jaar (maar ik zeg dit al enkele jaren) zou ik graag ook eens een marathon (met de olympische gedachte) lopen. We zullen zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bert, Bert, Bert !!!
    2 dagen na mekaar 20 km lopen is zeer risicovol voor overbelasting, waardoor je op een 50-tal dagen voor de marathon in feite veel te veel risico inbouwt. Als je nu serieus geblesseerd raakt, mag je't vergeten. (niet zelf uitgevonden, komt van de grote leider)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @geert gitaar:
    ik geloof je vrij, 't ging heel goed, maar net omwille van de reden niet in één stuk 30+ te lopen dit gedaan...

    Je mag zondag aan m'n oren trekken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij deze: een late gelukkige verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen