maandag 16 oktober 2006

bijbloggen

Nieuw werkwoord? Bijbloggen; ik blog bij ('t werd wel eens tijd...), jij blogt bij, wij bloggen bij...
Bijbloggers; wie zijn ze, wat doen ze, waarom doen ze het en vooral, hoeveel keer doen ze het?

Terug onder de mensen, héhé.
Vorige week zo druk dat er nauwelijks tijd was om te bloggen, hier en daar wel een commentje, maar nauwelijks meer dan dat.
Veel werk verzet, eindejaarsfolder samengesteld, verjaardag van m'n mémé (80 gevierd).

'k Moet me wel haasten van Emilia om me geestelijk te ontspannen (zit momenteel draadloos met de voetjes in de lucht)
Here we go.
Proficiat aan allen die 'slaagden' in Eindhoven of Hasselt!

Ondertussen een dik pak ontvangen van Holland International. Een mooi lederen etui met alle info en kaarten in. Er volgt nog één enveloppe met de voucher voor het ophalen van het startnummer.
De trainingen heb ik dan weer probleemloos en volgens schema afgewerkt.
Dat lukte wél nog, op tijd alles laten vallen en gaan lopen, letterlijk dan.

Afgelopen 2 weken een kleine 155 km. gelopen, nu nog 2,5 weken 'voor de voeten' en nog een 150 af te werken.
Met plezier, maar in alle veiligheid, geen domme dingen en dubbel opletten.
Aftellen dus en nog zoveel activiteiten, vergaderingen, trouwfeest, werk, noem maar op.
Het lopen maakt dat ik alles kan bijhouden en rustig kan redeneren.
Ergens vrees ik al voor een leegte na de marathon.
Er is nog genoeg te doen op sportief gebied, de wekelijkse conditietraining in Kaprijke die vandaag start, zondagse mountainbiketochtjes in 't veld, blijven lopen, 't doet zo'n deugd.
Maar zonder specifiek doel, 'k weet niet hoe lang ik dat zal uithouden.

Wie gaat nu 22 km. lopen voor 'de fun'? Niet verkeerd verstaan aub. 't is genieten van de eerste tot de laatste meter, maar toch.
Een doel, dat is het wat mij betreft, dat heb ik nodig. We zien wel.
First things first => MARATHON <= Nog 19 dagen, de afgelopen weken vlogen voorbij, de komende weken zullen ook snel passeren en dan M-day. 'k ben echt benieuwd wat ik ervan ga bakken. Een droom die uitkomt, maar 't wordt presteren! Leuk! Was het maar al zover, alhoewel komende weken zijn ook nog belangrijk qua training. Gisteren op Canvas naar de eerste aflevering gekeken van Marathon en met extra belangstelling Geert gevolgd.
Bij momenten was het beangstigend. Wat er allemaal kan misgaan, kan mislopen, 'k ben blij dat ik tot hier alles probleemloos achter de rug heb en de trainingen nagenoeg probleemloos verteer.
Emilia volhardt in haar start-to-run.
Ze gaat ondertussen met plezier lopen en heeft er meer energie door, op goede weg dus.

De laatste 'warme' loopdagen ook vrees ik, de herfst staat voor de deur, lange loopkledij, muts, ... 't ligt al allemaal klaar in de kast.
Nothing's gonna stop me now.

Morgen meer, na de training, beloofd.
Slaapwel.

6 opmerkingen:

  1. En wij maar denken dat je van de aardbol verdwenen was.
    Waar vind je trouwens tussen je aktiviteiten de tijd om je afstanden af te lopen?
    Voorstel streefdoel na NY : een europese marathon zoals Parijs, Londen of A'dam ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bruno, tijd 'vinden' door 's morgens vroeg te lopen; of zoals zaterdag tussen de aktiviteiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Doelen moet je zelf plaatsen, maar marathons zijn er quasi elke dag, dus zover geen probleem.
    Hou het rustig de volgende 2 weken: geen weerstandstrainong meer, ga niet meer boven je marathontempo & beperk de kilometers! Tijdens de tapering kan je niets meer winnen, enkel nog verliezen.
    Ik weet niet alleen zeker dat je gaat genieten, ik weet ook nog dat je van een sportief succes mag gaan proeven in de NYC!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey, welcome back! Waarom nu al niet een nieuw doel zoeken? Ik heb m'n oog laten vallen op de R'dam marathon en de Berlijn marathon in 2007.
    Nog veel succes tijdens de laaste dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anoniem1:05 p.m.

    Ik moet davidl bijtreden, zo val je niet in een ongelofelijk gat. Een volgend doel misschien: 2:06:00?

    Veel sterkte en rust toegewenst.

    Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Geert, David & Jan
    Sportieve plannen genoeg hoor, vrees maar niet!
    Meer daarover nà de marathon, ik laat nu mijne kop even niet zot maken ;))

    Sowieso onderhoud ik de basisconditie. Zoals elke winter met lopen (duh) en op maandag anderhalf uur conditietraining in een sporthal zonder kantine!
    Specifiek voor deze marathon is het schema gekozen dat de vorm bijschaaft in de laatste 12 weken. En dat be'doel' ik met een doel stellen.
    Het is voor mij niet haalbaar wekelijks 5 à 6x te trainen zoals het nu voorgeschreven is!
    Zelfs voor een pro niet denk ik.
    Er is nog niets concreet gepland voor volgend jaar, maar de 20k. door Bxl; de halve (of waarom niet hele) marathon van BXL, een NL.-marathon, ...
    Leuke zaken genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen