vrijdag 1 september 2006

lastige training

Een ietwat lastiger training op het programma deze morgen.
17 km. met interval.
Ik weet dat het noodzakelijk is, maar het ligt me echt niet die versnellingen.
5x1600 m. met erna telkens 400 m. trager.

'k Heb echt het gevoel dat ik daar niet voor gemaakt ben.
Sprintjes liggen me echt niet, niet in het lopen, niet in het fietsen, ... grote afstanden daarentegen!
Al bij al ben ik heel tevreden dat ik het schema gevolgd heb.
'k Heb mezelf beloond met een kop koffie -zwart.
De wekker iets vroeger dan gisteren gezet, 5u45; maar als echte diesel pas vertrokken om 6u22. (zelfde uur als gisteren).
Iets na zeven uur terug regen, maar andermaal heb ik me er niet aan gestoord.

De gordel 'geladen' met 4 flesjes + 1 nieuw extra dat ik gisteren kocht bij rslab in Gent.

Helaas heb ik de dop al verloren, niets gevoeld of gemerkt, maar 'k zal er wel één vinden van een ander flesje...











Bedoeling is om in dit zakje één busjeSqueezy (bovenaan onderstaande foto) te steken. 'k Ga er op de langere LSD's op oefenen om dat spul verdeeld over 5 keren leeg te krijgen, telkens met voldoende water erbij.
De 'cola super gel' is voor de laatste 10k. van de marathon.




Echter eens proberen op een LSD zal geen kwaad kunnnen!
M'n drinkbusjes vul ik ofwel met water of water Squeezy-poeder (rechtse bidon).
De linkse bidon is dan weer voor nà de training.

Met het poeder (en water) bekom ik een gele en 'lekkere' substantie.
Gisteren naar RSLab te Gent. Ik dacht dat m'n schoenen langzaam aan vervanging toe zijn, maar niets is minder waar!
De verkoper aldaar, tevens marathonloper, keek alles na en bracht een klein stukje aan onder m'n zooltje van de linkerschoen voor extra steun.
De man was zo eerlijk te zeggen dat hij me niet in de problemen wilde helpen met een nieuw paar schoenen vòòr de marathon.
Met nog een lading Squeezie en een hoop tips qua voeding keerde ik tevreden huiswaarts.

Het siert een verkoper eerlijk te zijn en niets op te dringen!
Helaas maak ik elke dag anders mee en meestal heeft het pushen een averechts effect, toch op mij.
Het staat buiten kijf dat mijn volgend paar schoenen, nà de marathon, vandaar komt.
Vakkennis en eerlijkheid, 't is hetgeen mijn vader me ooit meegaf als verkoper.
Er komt zoveel meer bij kijken, maar dit zijn 2 heuse pijlers!

Service is een gouden woord bij RSLab, de aanpassing aan m'n schoenen was zoals steeds gratis.
Ook de tips van een ervaren loper die met 2 voeten op de grond staat doen deugd.

Morgen relax 5 km. en zondag LSD van 23 km. (wat voor mij gelijk staat aan genieten)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten