maandag 21 april 2008

testweek2

Alweer een testweek achter de rug.
Iets rustiger trainingsschema, maar per discipline een test & tijden noteren.
Begin maart was dit ook het geval.
Het zwemmen was toen met een tevreden gevoel, 2x zwemmen per week toen; nu slechts 1x (sedert vorige week terug 2x).
Vorige dinsdag resulteerde dit echter in een verbetering van 1'20"!
Coach Tim deelde zijn tevredenheid in 'n sms, ik nog meer tevreden dus...
Het watergevoel was deze keer iets minder, maar de uithouding OK.
Dat 'ze' me er pas na 1.600 m. uithaalden kon me zelfs niet deren!
'k Hoorde niet dat Emilia me riep voor de laatste 100m. anders zat er heel zeker nog een sprintje in de laatste 50 m., nu weet ik dus zeker dat ik op een constant tempo zwom.

Zaterdagavond werd het lopen afgewerkt: 8 km.
Deze keer met een 'normale' wind, regenachtig zelfs dus extra zuurstof in de lucht.
Vorige keer verliep het vanzelf, constante hartslag; zaterdag was het continu op de rem staan en me intomen...
Uiteindelijk liep ik 41'10", 5'11" sneller dan maart en dit aan de max. van de harstlagzone waarin ik 'mocht' lopen; 155.
Het gevoel was net als in het zwemmen iets minder, maar het resultaat véél beter; vooral door de afwezigheid van de wind.

Tenslotte zondagmorgen de 15km. fietsen.
De eerste echte test in tijdritpositie op m'n aangepaste koersfiets, hierover morgen meer.
't Gevoel om er eens echt in te vliegen en te vlammen zette ik al snel opzij, het enige wat telde was de hartslag en vooral in de zone (proberen) blijven.
Na de opwarming en vlak na het starten van m'n parcours, in meewind piekte m'n hartslag naar 184; even paniek dus.
Gelukkig zat ik snel terug in m'n normale ritme, het leek vreemd en gaf me wat schirk; 'k heb nog steeds geen verklaring, de turbo was nog lang niet aangeslaan.
De wind; enfin, alweer de afwezigheid van de forse rukwinden zoals in maart; zat tegen, maar dat gaf me niet. Blijven ronddraaien was het enige wat ik dacht.
Het parcours is me genoeg bekend, vlak voor het einde 2 bruggen.
Brug 1 geen probleem, even doorstampen en die was achter de rug.
Brug 2 echter had ik eerlijk gezegd onderschat, iets langer dan voorzien.
De brug zelf was niet het probleem, maar onmiddellijk erna, bergaf had ik den dash niet meer om voluit te gaan.
Vreemd; maar het viel me toch op; de grafiek liegt er niet om, precies een kaars die uitdoofde...
Met een tijd van 26'19 (tov. 33'14) en gemiddelde van 34,1 (tov. 27,1) was ik wél tevreden.
De hartslag had een tikkeltje lager gemogen; 148, waar 145 max. voorzien was.
Die piek van 184 in 't begin, ... 'k zal er maar niet van wekker liggen zeker?

Komende trainingsweek worden de fietskilometers gevoelig opgedreven, hopelijk zit het weer mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten