dinsdag 22 april 2008

fiestmeting




Vorig seizoen had coach Tim al twijfels over m'n fietspositie.
Echter, ik kon blijven trappen en ondervond nauwelijks enige hinder op lange duurritten.
Tim's opmerking bleef dus zonder gevolg.

De Berendries-dag hadden Tim & ik het er toch nog even over en besloot ik me toch te laten meten.

De fietsmeting liet ik doen in UZGent, vòòr de stage naar Mallorca en de resultaten had ik onmiddellijk.
Meter van dienst was Stefaan, die toevallig het uur voor ons zwemt in Wachtebeke en weet waar hij mee bezig is!
Ik kreeg 3 keer andere, specifieke afstellingen; voor koersfiets, tijdritfiets &MTB.


De meter ging mee naar Mallorca en de huurfiets werd een heel klein beetje afgesteld naar de maten die ik meehad. Het fietsgevoel was héél goed; Tim zag verbetering in m'n positie.

Afgelopen donderdag haalde ik eindelijk m'n koersfiets af bij onze sponsor 'PeeDeeGee'.
Patrick had alles afgesteld zoals opgegeven.
De verbouwingen vielen mee; smaller stuur en kortere stuurpen; zadel een paar mm. hoger.
Het opzetstuur staat nu iets dichter, de remgrepen iets dieper; het lijkt explosiever....

... en dat is het ook!

Donderdag stond 2u. losfietsen op het schema, dit was dus ideaal om te wennen, te testen en te 'vlammen'.
De hartslag bleef perfect onder controle, maar het gevoel op de fiets: "WOEHAA".
Inderdaad explosief, bochten kan ik korter pakken, ik lig compacter;
kortom 'waarom liet ik dit niet eerder doen?'

Het enige waar ik nog moet op trainen zijn afstanden en dus langer in die positie op de fiets, maar dat komt wel, oa. deze week.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten