vrijdag 30 juni 2006

Marnix Stevens

Deze middag tussen 12u30 en 13u30 naar de Finse piste 'gaan' lopen.
Rustig, warm en zalig...
Daardoor (bewust) niet naar het Journaal gekeken ivm. de Tour,
'k geloof dat het een heuse Tour de farçe wordt...
Jan, Hijo Rudicio; wat doe je ons aan?
Jan, Sevillano, ... en wie weet welke lijken nog uit de kast vallen!

Gisteren een rustige namiddag gehad.
Anderhalf uur rondjes gelopen op de Finse piste hier in Ertvelde.
Op 't gemak, rustige hartslag; alhoewel, eigenlijk altijd nét een paar slagen te veel, maar toch; rustig en onder controle dus.
Goed gezweet ook, maar 'k ga hier nu niet klagen dat het eindelijk goed weer is.

Toen ik met Emilia naar Oosteeklo ging om foto's te nemen van de dorpskernvernieuwing ben ik snel nog even thuis langsgeweest.
Mijn vader vroeg nog eens naar de marathon van NY.
Van hem mocht ik 'gerust eens bij zijne kameraad Marnix Stevens langsgaan voor tips'.
Op 28-jarige leeftijd kan enkel nog onze nationale Karel Lismont hem in verlegenheid brengen. De resultaten spreken voor zich; hij kwam dit seizoen negen keer aan de start van een halve marathon, acht keer kwam hij als eerste aan. Die ene keer was Karel Lismont hem net iets te snel af te Beernem.
Dat zal wel,... op dàt niveau draai ik niet mee hoor vader...

Afgelopen woensdag een kleine 30 km. gefietst.
Bedoeling was om klokslag 18u30 in Oosteeklo in te pikken en mee te rijden met de KWB, maar zoals nogal voorgevallen, net te laat,...
In het naar Oosteeklo rijden heb ik serieus 'gas' gegeven, momenten tegen 40 km./u. gereden,
maar op een goed gevoel.
Op m'n Polar zag ik een max. hartslag van 222, je ziet het goed, 3 maal een 2.
Wat dat was weet ik niet, maar 'k had niet het gevoel dat ik ging ontploffen!

Deze avond meer dan waarschijnlijk niet lopen er de 14e Blauw-Geel jogging van A.S. Rieme.

Gisterenavond nog even met Bert De Brabandere aan de telefoon 'gehangen'.
Vermoedelijk loop ik in augustus met Dimitri de halve marathon.
Daar ik nog géén marathon in de benen heb opperde ik om dat in Brussel te doen.
Dit ligt dan natuurlijk dicht bij de New York marathon.
Zonder twijfel dus de halve!
Mocht ik de marathon lopen in Brussel komt Bert me persoonlijk 'doodslaan'.
Dank aan Bert dat hij zo met me meeleefd en aan me denkt.
Bert heeft al genoeg aan zijn hoofd, zeker ook nu de VAL vernoemd werd in de affaire E.W.

1 opmerking:

  1. Beste vriendschap Filoe;
    't is dan ook het weer om veel dorst te hebben en nog meer te drinken hé!!
    Groeten aan je drinkebroeders in Galmaarden!

    Bert.

    BeantwoordenVerwijderen