donderdag 25 mei 2006

Powerball

Afgelopen week géén loop- noch fietstraining voor de 20 km.!
Volledig 'stil' heb ik echter niet gezeten hoor, elke dag draai(de) ik m'n rondjes.
Niet in 't Kuipke, zoals in 2003, helaas.
Wel thuis, met de Powerball.

Enkele personen die ik ken zijn er tevreden over, ik durf niet te voorspellen of het werkt, je voelt alleszins wat 'bewegen' in de armen.
Ken is er ook tevreden over voor het BMX'en, en die geloof ik op z'n woord [soms toch].

Baat het niet, schaadt het niet zeker?

Het lijkt een hebbeding, maar het is een serieus trainingsapparaat.
De PowerBall is in de Verenigde Staten, in opdracht van NASA, ontwikkeld. Omdat astronauten in een toestand van gewichtloosheid nu eenmaal niets hebben aan gewichten wilde men een trainingsapparaat dat ook in de ruimte kan worden gebruikt. Met behulp van de nieuwste wetenschappelijke theorieën op het gebied van bewegingstherapie is toen de PowerBall ontwikkeld. De PowerBall werkt niet met vaste gewichten, zoals andere apparaten, maar met gebruikmaking van het principe van de middelpuntvliedende kracht.
Daardoor is de kracht van de PowerBall variabel en past zich aan het trainingsniveau van de gebruiker aan. De gegenereerde zijdelingse kracht is trouwens zo'n 15 kilo bij 10.000 omwentelingen per minuut!


1 opmerking:

  1. Anoniem5:08 p.m.

    Die powerball is echt een leuk speelgoedje da effectief je armen traint.

    Mijn max dat ik behaald heb is 12304, het record staat echter op 16317 door de Griek Akis, echt een flipkonijn die, je kan zijn filmke hier bekijken: www.powerballs.com. Ge lacht u een breuk als je 't filmpje ziet, maar diene geschiften aap draait toch maar efkes meer dan 16.000. En de ingenieurs van de NASA die de powerball hebben ontwikkeld hadden berekend dat in theorie de bal niet meer dan 15.000 toeren zou kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen