dinsdag 2 mei 2006

Na hagel komt regen

Wat me vorige zomer niet lukte heb ik afgelopen zondag in omgekeerde richting wél kunnen doen.
Van Hasselt naar Ertvelde per fiets. Verklaar me niet zot hé, 't is 'amper' 145,40 km. Dit zal nagenoeg de korste weg zijn per fiets.
Met de wagen 1u15' voor +/- 130 km. met de fiets (en 2 benen) 5u24'.
Afgelopen zomer misreed ik me aan de splitsing van het kanaal naar Dessel en 't Albertkanaal en stopte ik omwille van de duisternis; deze keer recht naar huis!
Een gemiddelde snelheid in m'n eentje van 27,13 km/u, niet mistevreden dus.
4160 kCal, da's al ne keer een bakske frieten waar ik na afloop zo'n goesting in had, maar 'k heb het wijselijk niet gedaan.

Na 20 km. passeerde ik aan m'n schoonzus haar werk 10 km. verder (na 30 km. dus) zag het plots héél grijs boven me. Geen regen, van de eerste keer hagel. Na de hagel, regen, na de regen toch nog zonneschijn.
Na de voetgangerstunnel in Antwerpen (alwaar ik een vrouw terug met haar echtgenoot kon verenigen [hoop ik]) zag het er op Linkeroever niet beter uit... Toch maar enkele minuten gewacht en 't weer beterde iets.
Eens naast de N49 had ik waarempel af en toe meewind (en enkele regendruppels). De wind liet me toe om op 't buitenblad te rijden, zo kwam ik goed vooruit.
5u24' en geen last achteraf! Moe (een beetje toch) maar héél voldaan.
De fiest was onherkenbaar vuil geworden, maar dat neem ne mens er met plezier bij...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten