dinsdag 26 februari 2008

mierhoopweg

Afgelopen weekend, zaterdagavond en zondag vertoefden Emilia en ik bij haar familie in Stevoort (Hasselt).
Daar er nog een looptraining op het programma stond vorderde ik Dimi op...
Hoedje af dat hij zijn nachtrust inkortte om mee te lopen in zijn achtertuin, in het unieke decor van Katarakt.
Na de plantages zochten we de pittige bossen op.
Voor mij vergelijkbaar met het parcours van de Hivernales in 't Zoniënwoud! Prachtig!
Pittig, want verre van plat en met de nodige afwisseling maalden we een goeie 13 km.
Hopelijk was dat voldoende om Dimi voldoende energie te geven om nog een ganse dag te werken.
Ondertussen liep Emilia ook een kleine 7 km. met haar zuster,
iedereen tevreden dus.
M'n loopgevoel is nog niet optimaal. Door 2 weken terug stil te liggen en nu steeds in de wind te lopen, loop ik vaak te vloeken als ik op m'n harstlagmeter kijk. Soms nét iets te hoog... niet veel, maar ik wil me strikt aan m'n schema houden.

De hoogtemeters en hartslag van afgelopen zondag:


Gisterenavond wist ik het nuttige aan het aangename te koppelen.
De auto gaan afhalen na onderhoud bij de garagist, dat kan al lopende; zo moest er niemand lastig gevallen worden.
De eerst 3 km. (in de wind) zat ik constant 4 à 5 slagen per minuut te hoog.
Misschien verwaarloosbaar, maar niet voor mij. 'k Heb meermaals luidop gevloekt en mezelf verplicht kalmer te lopen. Het gevoel was goed, maar de hartslag net te hoog.
Uiteindelijk nog een gemiddelde hartslag gelopen, mooi binnen de vooropgestelde hartslagzones én binnen de tijd.
Mits een kleine omweg in 't begin kwam ik uit op 1u01 ipv. 1 uur, mooi!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten