maandag 19 mei 2008

kruiningen_verslag

Zaterdagmorgen startte ik heel ontspannen op m'n eerste halve triatlon en dit in het Zeeuwse polderdorpje Kruiningen.
Plaats van afspraak was camping 'Den Inkel'.
Na het zomerse weer van de afgelopen weken hadden we terug het gure weer, regen & wind; maar dit zou de pret niet bederven! (geen last van hooikoorts bij zo'n weer)
Heel relax kon ik het startnummer & kaderplaatje afhalen.
In de wisselzone lag alles klaar in m'n bak, niet ernaast; geen schoenen op m'n fiets omwille van de regen, ik zou wou en zou met 'n droog pak en voeten fietsen!
Voor het zwemmen kon ik 100m. inzwemmen, héél aangenaam in een verwarmd 50m. buitenbad, maar niet voor wedstrijd ;))
Toen het startschot gegeven werd telde ik tot 3 of 4 of 5, enfin; ik liet de meute in mijn baan vertrekken...
'k Ben toch verre van een snelle zwemmer, ik wou me er dan ook niet té druk in maken.
Al snel stak ik 2 zwemmers voorbij, maar tegen het geweld in onze baan was ik niet opgewassen en ik werd een viertal keer voorbijgestoken.
Een goed gevoel in 't water, alleen... geen snelheid...
Toen ik uit het water kwam zag ik de klok: 47', en met zekerheid bij de laatste 20 atleten uit het water... verdomme...
De 'Veldies' stonden al luidkeels te supporteren, ik antwoordde 'relax!'

M'n wissel verliep vlot, 'k heb me volledig afgedroogd en een koersbroek aangedaan, samen met koersvestje met lange mouwen. Die keuze was achteraf gezien heel goed, het regende een waaide met momenten en sommige atleten in kort pak zaten te schudden en beven op hun fiets.
De eerste fietsronde was afwachtend; kijken, voorzichtig de spekgladde bochten op de polderwegen opnemen & nog even bekomen van het water dat ik binnen had van 't zwemmen.
De 2e ronde tijd om iets te versnellen, maar toch nauw opletten dat ik in ED-hartslagzone bleef, ik zou me niet opblazen! Tijdig eten & drinken en 'n plasje...
Ronde 3 was nog iets sneller en ook drukker op het parcours, dus vooral opletten om reglementair in te halen.
Tegenwind kon ik best terrein goedmaken, het fietsen ging vlot!
In de vierde en laatste ronde toch opgelet dat ik nog at en geconcentreerd richting wisselzone.
Hier opnieuw helemaal verkleed (in Ironmanager, haha), droge kousen en het clubpak aangetrokken.
Door m'n tijd te nemen (zonder treuzelen) had ik geen last om het lopen aan te vatten en viel ik meteen in het goede loopritme.
Hier ook weer de eerste ronde wat aftasten en kijken waar de bevoorradingen waren, van waar de wind kwam en de hartslag in de gaten houden.
De 2e en 4e ronde waren als in het fietsen, eten (gelleken) & plasje.
De laatste 4 km. wilde ik doortrekken, even niet meer op de hartslag letten en alles geven, maar 't beste was er af... Uiterst tevreden met de looptijd van 1u31'43" voor de 19,29 km.
Nooit voorheen zo'n tijd gelopen; wat gaat dat zondag op de 20 km. geven?

Behalve van he zwemmen ben ik dus heel tevreden; akkoord, het kan altijd beter, maar m'n eerste halve triatlon in ED zonder noemenswaardige problemen of écht afzien.
De tijden nogmaals:
zwemmen 47'50
na fietsen 3u06'15
eindtijd: 4u42'01
33e H20
72e op 120

De volledige uitslag is hier te vinden.
Clubgenoten Stefaan Veldeman en Bart De Temmerman presteerden ook uitstekend,
resp. 4e op de halve en 2e op de kwart; chapeau!!!!!

Aan de mensen die ik eerst liet weten dat ik 4U20 deed, sorry, dit was de eff. tijd volgens m'n Garmin, zonder de wissels, maar volgens de Garmin deed ik minder dan een half uur over het zwemmen; ik wenste dat het waar was ;))

3 opmerkingen:

  1. Anoniem6:53 p.m.

    jawadde bewa, dikke proficiat !

    En ik die dacht dat we zondag op de 20km samen onder de 2u gingen duiken. Tzal nen fermen duik mogen zijn als ik je wil volgen.

    alvast veel succes !

    nr 19000 en zoveel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem2:54 a.m.

    Fantastisch man! Goe bezig!

    Veel success!

    Gino

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem12:57 p.m.

    Hey Bert,

    Nen dikke proficiat !
    Tot zondag op de 20km

    oli4

    BeantwoordenVerwijderen