zaterdag 10 mei 2008

cornimont

M'n Ardennenoffensief is gestart, en hoe!
Donderdag 1 mei was het verzamelen in Gent om per fiets naar Cornimont te rijden, 230,5 km. ofte 8u47 in 't zadel.
De dag starrte goed, 6u45 stond Emilia al pannekoeken te bakken voor onze groep Ironmanagers en de dames.
8u15 zouden we met een volgeladen auto vertrekken naar GMC, zodat we tijdig en zonder stress konden vertrekken...
Dat was buiten de auto gerekend, de starter weigerde dienst en er was dus wél even paniek en stress, vooral van mijn kant dan.
Dankzij een inderhaast opgetrommelde Tantie geraakte ik op tijd in Gent, tnx!!
De fietstocht vatten we aan onder dreigende wolken en met de wind tegen, dit zou zo blijven.
Af en toe een druppel, maar van erge regenbuien bleven we gelukkig gespaard.
De laatste kilometers, na een stop in Givet was het opvallend stil in ons peloton.
Zelf kreeg ik het wat moeilijk op 180 km., maar eens dat dipje te boven zat ik weer te genieten, alhoewel dat toch relatief is ;)
Aangekomen aan de chalet in Cornimont wachtten de dames ons op en konden we douchen en eten. Voor 't slapen moest er niemand gewiegd worden de fietskilometers hadden hun werk gedaan.
Na een stevig ontbijt 's morgens strekten we de benen met een natuurloop van 11,8 km.
Genietend van de omgeving, op en af aan de oevers van de Semois. De meeste voelden de benen nauwelijks van de dag ervoor. Zelf verschoot ik er ook van, dit had ik nog nooit gedaan; meer dan 200 km. fietsen én de dag erna terug sporten, meestal is dat reçup!
Na de middag stond een mooie fietstocht op het programma met als rust een terras in Bouillon, alweer goed voor 104,3 km. fietsen.
Ook die gingen vlot, goe bezig!
's Avonds verwenden de dames ons met wok; 26 personen te eten geven, je moet het maar doen!
Zaterdag stond enkel fietsen op het programma, 3 of 4 touren van 29 km.
De zenuwen stonden hoog gespannen bij de meesten, met mijn groepje van 4 hield ik het bij 3 lussen.
Kracht en souplesse, banden vervangen, zweten & zwijgen, interview op de moto; het zat er allemaal in!
Beloning: een frisse blonde Leffe mét gepast schuimkraagje op een zonovergoten terras; wat kan het leven mooi zijn!!
Zondag stonden de laatste loopkilometers op het menu, 17,2 km. voor mij.
Pas na 10 km. sloeg mijne diesel aan en kon ik blijven lopen. Zeker bergop; mooi tempo, hartslag onder controle, drinken en vooral genieten van de prachtige omgeving.
Na het klimwerk een stuk bergaf, tegen 15,5 km. per uur, zalig tempo, maar zwaar door de stampen om de benen.

Dikke merci aan gps-Bart die ons voor gidste tot voor de deur.
Dank aan de clubleden voor het onvergetelijke weekend.
Nog grotere dank voor de dames die ons zò soigneerden.

Foto's volgen, nu sta ik vertrekkensklaar naar hotel schoonma, om morgenvroeg van daar uit in Luik het slot van m'n Ardennen-offensief in te zetten.
Tilff-Bastogne-Tilff , 237 km.
De zonnecrème zit ook al klaar & numéro 62 hangt op m'n MTB.

Tot volgende week!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten