woensdag 2 april 2008

E3-prijs

Afgelopen zondag stond de eerste serieuze fietsrit na Mallorca op het menu.
De eerste keer dat de E3-Prijs Vlaanderen op m'n programma stond.
133 km. met 11 hellingen en 'n Belgische lente, regen & wind dus...
Ge zijt Flandriën of ge zijt het niet zeker?

Samen met Ironmanager Geert Buyle vertrok ik vol goede moed in Harelbeke om er 5u. 18' later terug te eindigen.
Op de hellingen zag ik klasbak Geert schitteren en uitpakken, 'geweldig' zoals we in Ertvelde zeggen.
Aan de eerste bevoorrading kwamen we enkele fietsvrienden van Go-Fit tegen, een onverwacht maar des te leuker weerzien!
Van de hellingen deed ik onderstaande in vet op 'den groten plateau', een 44; (op de MTB ):

Edelare, La Houppe, Berg Stene, Boigneberg, Eikenberg, Taaienberg, Kapelberg, Paterberg, Oude Kwaremont, Kluisberg & Tiegemberg

Van krachttraining gesproken, tot dinsdagmorgen voelde ik het in m'n benen...

Onderweg, in de regen, hadden Geert en ik het enkele keren over dat warme badje thuis.
Echter, thuisgekomen dronk ik 'n tas koffie en nestelde me in de zetel met de tv. op de Brabantse Pijl, met nog 68 km. voor de wielen van de profs.
Pompaf viel ik in slaap en schoot wakker met nog 28 km. te gaan; een mooie finale gezien, maar nog niet echt wakker zoals het hoorde...

Moe maar tevreden zeg maar!


1 opmerking: