zondag 18 november 2012

verslag Onderdale jogging Ursel

Afgelopen namiddag in en om het Drongengoed  (Ursel) de 1e van 4 Onderdale Joggings gelopen.
3 rondjes van 5 km. met afwisselend straat, bos, straat, boerenslag, slijk, Urselberg,... alles onder een prachtige herfstzon!
Net voor de start nog met Peter (sterk gelopen en mooi verslag!!) gesproken en op zijn aanraden toch de lange mouwen uitgespeeld en nog net op tijd aan Emilia afgegeven; vervolgens me ergens in het pak tussen de groene nummers (15 km.) genesteld.

De start was chaotisch, ik kon niet vooruit, niet naar links noch naar rechts.
Het geharrewar duurde een ruime eerste kilometer en op die manier verschoot ik ook m'n enige 'pijl'; serieus op de adem getrapt... Afgelopen week niet gelopen en dat liet zich snel merken.
De lekkere vol-au-vent van vorige week op Deinze-Bellem, het middagmaal, begon op te smijten en pijn(scheuten) in de onderrug, dat beloofde...
foto Jessie Verbeke
Dorpsgenoot Gerald snoof me na pakweg 3 km. voorbij, zijn 13/u. kon ik niet bijhouden en ik zag hem met soepele tred weglopen. Er passeerden me nog vele groepjes, enkel m'n eigen tempo aanhouden was de boodschap; even dacht ik aan opgeven, maar de 2e ronde was het gevoel al iets beter, solo afgehaspeld en zwaaiend naar Emilia & Florian net voor de finish, de derde ronde leek ik terug te komen op de 2e dame maar dat was ijdele hoop.

Samen met Florian over de finish, (30m. samen gelopen deze keer) na 1u13'00" en terug naar de kantine voor douche en de naturaprijs, een zak mandarijnen.
Afgaande op de tijd van vorige week vertelde ik deze middag aan Emilia dat ik er 1u15 zou over doen, tevreden dus; zeker met het slechte gevoel de 1e ronde; de volgende Onderdale jogging op 9 dec. staat op mijn kalender ;-)

Dank aan Jessie Verbeke voor de foto.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten