woensdag 27 januari 2010

smo voorstelling nieuwe leden

Op de website van het SMO-triatlonteam worden wekelijks 2 nieuwe leden voorgesteld.
Deze week ben ik bij de geinterviewden:

Naam: Wauters Bert
Leeftijd: 33
Woonplaats: Oosteeklo

Hoelang zit je al in de triatlonsport en hoe ben je er mee begonnen?
Sedert 2007, toen ik terugkwam van de New York City marathon las ik een artikel over Ironman en dacht “het zwemmen nemen we er bij”. Het eerste jaar kwartjes, het tweede jaar een halve (Kruiningen) en de ¾ in Stein, het derde jaar werd wegens cursus beperkt tot lopen (marathon), maar nu in m’n vierde jaar wil ik (eindelijk) de volledige Ironman-afstand doen.

Was je ervoor ook sportief actief?
Vooral lopen en fietsen (langere afstand: Ronde Van Vlaanderen & Parijs – Roubaix), maar steeds recreatief.

Hoe ziet je wekelijks trainingsschema er een beetje uit?
Maandagavond zwemmen en proberen zoveel mogelijk het dauwzwemmen op woensdag en vrijdag mee te nemen. ’s Avonds meestal looptrainingen, in het weekend de fiets- of koppeltrainingen. Afhankelijk van het werk dinsdag- en/of donderdagnamiddag fietsen.
In principe toch 6 dagen op 7 trainen.

Is dit te combineren met je studies/werk?
Dit is niet altijd makkelijk, vooral sinds de geboorte van onze zoon Florian (september),
maar ik zie er niet tegenop om héél vroeg of héél laat te trainen, vooral voor het lopen dan.

In welk onderdeel wil je nog veel progressie maken?
zwemmen

Hoe ziet je wedstrijdkalender voor 2010 er uit?
Rustige opbouw richting Ironman Zurich, maar toch enkele wedstrijden meepikken:
10 januari LPM-marathon in Genk, 20 februari Leopoldsloop, 21 maart Zwinstedenloop Sluis,
30 mei ½ Ironman Leuven, 6 juni Parijs-Roubaix (5e maal), 27 juni Rhino triatlon Eeklo en 25 juli Ironman Zurich.

Wat zijn je ambities op lange termijn?
Eerste Ironman finishen en dan evalueren, maar hopelijk nog een paar wedstrijden over de lange(re) afstand.

Hoe ben je bij het SMO-Triatlon Team terecht gekomen?
Een jong & ambitieus team dicht bij huis, wat wil je nog meer…
Het team was me al langer bekend en in alle stilte groeide een enorme sympathie voor “de rode brigade”.

1 opmerking:

  1. Dag Bert. tIs proper, nu nog in de boekskes en ge wordt een echte BV. :-)
    Het internetadres van Bart Colpaert (Izegem) waarover ik u spsrak is: www.bartcolpaert.be
    Op mijn blog is de link "Colpie".
    Succes met de triatlon.

    BeantwoordenVerwijderen