donderdag 5 juni 2008

BT6_verslag

Afgelopen zondag was er heel wat sportieve bedrijvigheid in & rond het provinciaal domein Puyenbroeck te Wachtebeke. Hier vlakbij was er de BT6. Vorig jaar stond ik er nog als supporter voor de clubgenoten & wist ik zelfs nog niet wat het zoal inhoudt een kwartje.
Deze editie als deelnemer en zonder schrik! De conditie zit goed, het weer zat mee, even spelenderwijs ons ding doen dus...

De eerste clubgenoot die ik tegenkwam begroette ik hartelijk met de woorden "aha, de winnaar is hier ook zie"... had ik maar naar de bookmakers gebeld ;)).
Na het afhalen van m'n chip en startnummer heb ik samen met Olivier en Gino het fietsparcours verkend, heel blij dat ik dit gedaan had! Zo wist ik iedere put , bocht en kasseistrook liggen.
Kort maar krachtig de stukjes kassei, stroken is overroepen (zeker met Parijs - Roubaix in 't vooruitzicht). Voor Olli4 zou dit opletten worden met 'n vol achterwiel (zie zijn verslag)!
Het enige waar we geen zekerheid van hadden was de windrichting, die kwam van overal; wat aan 't spelen dus.
Na de verkenning het materiaal klaarleggen in de wisselzone en eens op het gras gekomen constateren dat ik plots heel wat last kreeg van hooikoorts...

Snel nog even goeiendag aan clubgenoten Guy & Paul en dan de briefing.
Wakker en alert was ik zeker, maar zò zeker dat ik op de BT6-site gelezen had 5 fietsrondes & 4 looprondes en even niet opgelet dat het er maar 3 ipv. 4 waren....

Voor de start nog even ingezwommen, nog wat dollen met Olli4 die me in 't water duwde; ambiance!
Van bij de start was 't vechten en kloppen in ons baan & dat ligt me echt niet.
Toen de eersten uit het water gingen vertrok ik voor de laatste 100 m.

Echt voluit in 't zwemmen lukt me nog niet, maar ik lig er niet wakker van, liever fris aan het fietsen beginnen!
M'n wissel verliep nagenoeg vlekkeloos en na 800 meter zwemmen begon ik als 28e na 17'56" (incl. wissel) aan het fietsen.
De eerste hectometers had ik enorme last van de hooikoorts, m'n linkerooglid zat niet zoals het hoorde en 't kriebelde dat het geen naam had.
Verstandig gedronken en het parcours afgevlogen.
De eerste ronde afgelegd op 14'47" en als 21e doorgekomen, woehaa!
2e ronde in 14'49" en als 19e, 3e ronde in 14'48" en als 18e, 4e ronde in 14'46" en status quo 18e; de laatste ronde 15'45" (er stond iets meer wind) maar als 17 uit de wisselzone.
Ook deze wissel verliep vlekkeloos.
Snelle loopstart, maar even snel gedoseerd om geen verrassingen te hebben op amper 10 km.
Mooi loopparcours met een stukje over 't gras op een bospad.
De eerste ronde geen drinken genomen, ronde 2 drinken en een stukje appelsien.
Bij het ingaan van mijn 3e ronde hoorde ik de speaker zeggen dat het voor de overwinning zou "spannen tussen Cornelis & Geert".
Even later zag ik Olivier vrij vlot alleen lopen, ik hoopte dus maar dat hij zou winnen.
Toen ik die ronde eindigde zag ik Olli4 in 't publiek staan en vraag ik nog of hij al dan niet gewonnen heeft en loop vrij relax verder.

Emilia's woorden " 't is gedaan" heb ik helaas niet gehoord...
Pas in de derde ronde dat m'n diesel aansloeg, maar met nog 1 ronde in 't gedacht wou ik nog even verstandig wat krachten sparen voor de 4e ronde...
Toen ik die ronde gedaan had, met 'n serieuze versnelling -alles of niets- op het einde; wist Emilia me na de finish te zeggen dat ik een ronde teveel gelopen had... verdorie!
OK, 't was dan maar zo, ik had nog overschot, dus niet getreurd.
Mijn laatste ronde moest wel nog uit de computer gehaald worden, anders zou ik heel wat plaatsen zakken!
De rondetijden: 1e 14'18" als 16e; 2e 14'41" als 17e; 3e 15'02" als 17e (bewust wat 'gespaard') en de overbodige 4e ronde in 14'30".
Einduitslag blijkt 17e te zijn; plaats behouden dus.
Zeker en vast tevreden, op de misrekening van 't lopen, 'k weet niet of ik de 31" op de 15e had kunnen goedmaken, volgend jaar revanche?

Het was nog even wachten op de podiumceremonie.

Hetgeen wij nog niet oefenden, het openen van 'n fles lukte Olivier dus niet...

Als dank voor mijn hulp achteraf kreeg ik m'n doop:



Cu!

5 opmerkingen:

  1. Anoniem9:02 p.m.

    Gelukkig heb je zo'n geweldige cameraman mee die alle gevoelige plaatjes vastlegt.
    Tot de volgende wedstrijd dan maar weer zeker...
    Kus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'k Heb liever een cameraVROUWe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. moatjen, ge weet toch wel da ge naar uw famken moet luistern hé.
    Niet altijd, da weet ik, maar toch 99%.

    wat ge met de 1% die rest aanvangt,
    ????

    Machtig die prestatie's van u.
    Ik zou het nooit kunnen, maar tellen kan ik wel
    ;-)

    we zien elkaar wel hé.
    Ps veel geluk zaterdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem9:31 a.m.

    het was ne leuken dag ;-)
    niet waar stefaan engels 2? hehehe

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @torr: 'k weet het Kurt, nu ik het van jou hoor geloof ik het ;-)

    @Olli4: ei ei ei... beter 1 ronde teveel dan proberen een ronde minder te doen hé !! ;-))

    BeantwoordenVerwijderen