woensdag 2 augustus 2006

Vakantieverslag

Zoals beloofd het 'korte' vakantieverslag.

Vrijdag 21 juli vertrokken met Wouter (7 dagen onze reisgezel) en Emilia (10 dagen) naar Beste Vriend Gino.
10 dagen NYC, 10 dagen veel gezweet en vooral passief gesport...
De eerste 2 dagen de Tour gevolgd, iedere dag vele kilometers gewandeld en liters zweet gelaten.
Samen met Wouter heb ik slechts één keer gelopen, een goeie 10 km. 2x Brooklyn Bridge heen en weer (tot aan het Mariott hotel) onder een stralende (loden) zon aan een leuk tempo.

Zaterdag 22 juli jl. was er nav. de 'Belgian National Day' een feest op de 'Frying Pan', aan Pier 63. Alle opbrengsten gingen naar Child Focus.

Op het programma: optredens van de Belgische bands Sold Out, Yevgueni en Koala; een veiling van oa. tennisrackets, gehandtekend voetbalshirt van Marc Wilmots; Miss Belgium USA verkiezing; een loterij met oa. een fiets van Eddy Merckx; bier & frieten, ... noem maar, alles wat Belgische Amerikanen of Amerikaanse Belgen aan 'thuis' doet denken.

's Middags had ik in Petit Abeille (West Broadway) gezien dat er ook een 'kickerwedstrijd' (tafelvoetbal) zou plaatsvinden.
Puur jeugdsentiment voor Gino en mij, waar is den tijd dat we dat bijna ieder weekend deden...
Daar er 2 personen tekort waren vroeg men Gino (onze gastheer) en mij om deel te nemen.
Sportief als we zijn namen we de uitdaging met beide handen aan.
De winnaar kreeg één van de 2 tafels thuisgeleverd (in NYC welteverstaan).
De winaars waren, jawel, Gino en mezelf!
Geen enkel 'game' verloren en zelfs competitiespelers die speciaal van Long Island(NY) kwamen te kijken gezet...

's Zondags werd de tafel geleverd, Gino kan nu een gans jaar zijn techniek bijschaven,...

Gino (L) en 'Bird' (R) in opperste concentratie.

Tussendoor maakten we nog kennis met enkele sympathieke dames van het Belgisch Consulaat Generaal in New York.

De Miss-verkiezing werd gewonnen door deze bevallige dame uit Puerto Rico, Wouter mocht mee poseren.

De volgende dagen hebben we ons cultureel verrijkt met bezoeken aan MoMa, Guggenheim en American Museum of National History.
Stuk voor stuk aanraders!
Daar we met met een CityPass werkten, bezochten we ook nog de Empire State Building, de Intrepid en maakten we een boottocht op de Hudson met Circle Line.
De derde keer NYC was dus opnieuw een gans ander verhaal.

Vliegen op het dek van de Intrepid.

Toen we met Wouter shopten raakten we aan de praat met Shanyi, die in maart België bezocht had en 'Doewvel' prefereerde als hét Belgisch bier.
Haar vriend Kevn Kinney trad afgelopen voorjaar op in de Handelsbeurs (Gent).
Shayni viste de nieuwst cd. Comin' round again op en gaf me die spontaan mee.
'For a Duvel next time in Ghent'. Deal Shayni!!

Bootje varen in New Haven - CT.
Zaterdag 29 en zondag 30 juli jl. waren Gino, Emilia en ik te gast bij onze vrienden Pam en Danny in New Haven - Connecticut.
Met de trein vanuit Grand Central naar New Haven, pakweg anderhalf uur 'sporen'.
In de trein zaten we naast 4 Amerikanen die het hadden over Floyd Landis en zijn 'testosterone'.
Daar ik een petje op had van 'Le Tour De France' raakten we al snel aan de praat.
Wat bleek nu? De oudste man was Robert Natkin, één van Amerika's eerste abstracte kunstschilders!
Wat een eer zo'n man te ontmoeten. We zijn alvast uitgenodigd in zijn atelier voor een diner en verdere uitleg ivm. zijn werken. Slik. Hopelijk komt het er ooit eens van.
Voor Gino zou het alvast haalbaar moeten zijn.

New Haven dus: op het programma een boottocht op de Atlantische Oceaan, bbq, 'hangaround' en gezellig samenzijn, in New Haven bij onze gastheer en -vrouw en hun vrienden.
Daar we konden overnachten moesten we op geen uurtje kijken en werd het een leuke dag.

Pam op de speedboat.

's Zondags haalde Danny zijn oude Chevrolet Corvette van stal en verkenden we de omgeving.

Danny en Bert in de 'Chevy' Corvette

's Zondags terug in NYC namen we de metro naar het strand om even in de massa te lopen, nog een laatste pint in Brooklyn te genieten en in schoonheid te eindigen.
Maandag werkdag voor Gino, voor Emilia en mij valiezen maken de laatste kleine zaken gaan aankopen en Gino's studio opruimen.
's Middags een heerlijke 'slice pizza' met Gino aan de Hudson (net zoals we op donderdag met Wouter deden), nog even genieten van de zon, het water, de vriendschap en dan huiswaarts.

Ciao Luigi!

1. Super! Als ik dat zo allemaal lees denk ik dat m'n eerste bezoek aan NY binnenkort zeker niet m'n laatste zal zijn.